Aplicatii produse de larg consum

APLICAȚII PRODUSE DE LARG CONSUM

 

Astăzi, tehnologia este prezentă în majoritatea laboratoarelor de cercetare deţinute de companiile care produc gadgeturi, fie că este vorba despre aparate de ras, despre cel mai sofisticat smartphone sau chiar despre componentele complexe ale avioanelor. Imprimantele 3D pot produce inclusiv obiecte de dimensiuni mari: în 2011, Urbee a devenit primul automobil ale cărui componente exterioare au fost create integral cu ajutorul unei imprimante 3D.

Când vorbim de produse de larg consum, ne referim la o multitudine de aplicații dintre care putem să amintim: producție publicitară, muzeistică și digitizarea operelor de artă, trofee și cadouri personalizate, digitizarea animațiilor și a jocurilor, mărturii și decorațiuni, electrocasnice personalizate, bijuterii, încălțăminte, recuzită artistică și de film etc.

  

Trend-ul de a personaliza experienta consumatorului devine foarte cunoscut in randul brandurilor ce doresc ca afacerea lor sa se transforme in una din ce in ce mai profitabila. Chiar daca vorbim de reclamele targetate sau de o sticla de Coca Cola care poarta numele unei persoane pe ea, importanta individului si preferintele sale particulare au crescut in interes pentru intreprinzatori. Personalizarea le permite consumatorilor sa “imbratiseze” un brand, apropiindu-se la un nivel mult mai profund de produsele si / sau serviciile si renumele companiei care le ofera. Relatia cumparator – companie devine direct proportionala – daca satisfactia clientului creste, se ridica automat si profitul companiilor. Printarea 3D este o unealta noua in marketing, fiind folosita de companii mari precum Coca Cola, Volkswagen, Nokia pentru a se apropia prin personalizare de consumator.

 

 

Cu ajutorul scanarii si printarii 3D, muzeele si galeriile de arta intra in era digitala avand posibilitatea de a digitiza, reproduce sau reconstitui colectii intregi de arta si exponate de valoare precum sculpturi, basoreliefuri sau artefacte arheologice la costuri reduse si intr-un timp foarte scurt. Printarea 3D permite tuturor celor experimentati profesorilor, cercetatorilor si arheologilor sa analizeze copii fidele ale exponatelor si sa le studieze in detaliu fara a afecta in vreun fel originalul si favorizeaza pornirea unor proiecte si colaborari intre diverse galerii si artisti digitali in scopul lansarii de expozitii tematice temporare. De asemenea, institutiile de invatamant pot sa creeze pentru elevi copii ale artefactelor antice, deosebit de fragile si sa nu isi faca griji in cazul in care acestea vor fi date din mana in mana pentru a fi observate sau scapate, lovite etc.